اصلن این لنز چی هست ؟؟؟؟؟

سلام بازم بهتون خوش اومد میگم . تا حالا شده این سوالو از خودتون بپرسین که چرا پلیس ماشینای خارجی رو به خاطر نور چراغشون جریمه نمیکنه !!؟ به طور قطع به خاطر قیمتا وگرونی این ماشینا که نیست .

پس چه چیزی داخل چراغای اینا به کار رفته که سبب میشه این مدل ماشینا نور پر قدرت و استانداردی داشته باشن .؟!! باید شمارو در این بخش با واژه لنز آشنا کنم .

مکانیزم و عملکری لنز :

در قسمت انتهایی لنزها یه کاسه جیوه ایی قرار داره که مخصوص زنون تعبیه شده .برای تحمل دمای بالای این مدل لامپ ها که و ظیفه شون هدایت نور لامپ زنون به سمت عدسی ها هستش .

خلاصه بهتون بگم که لنز اسپرت شامل یک عدسی و کاسه جیوه ای که پشت اون قرارداره .

در داخل اونها یه تیغه موتور دار نصب شده که در صورت نیاز ایت موتور تیغه رو جابه جا کرده و از نور بالای اون استفاده میکنه .

وظیفه این تیغه فلزی به صورت کامل تر :

این تیغه درون  لنز بخشی از نور رو مسدود میکنه این همون قسمت نوره که موجب آزار چشم عابران و رانندگان دیگه میشه .

هنگام استفاده از نور بالای لنز ، این تیغه توسط  موتور داخلی به سرعت معادل چن میلی ثانیه به سمت پایین کشیده میشه .

در این حالت راننده از حداکثر نور لنز خودرو در نور بالا و پایین میتونه به بهترین شکل استفاده کنه .

ازخصوصیات دیگه این لنز ها اینه که عدسی های بسیار پر قدرت دارن . یا همون لنزدرون کاسه چراغ ، که باعث میشه نور اونا به هیچ عنوان آزاردهنده نباشه .

از طرف دیگه هم به علت پرتاب نور بالا و شدت تمرکز نور مثال زدنی که دارن. باعث افزایش ایمنی راه ها و کم شدن چشم گیر آمار تصادفات میشه .علاوه براین موجب ز یبایی ماشین هم میشن .

و دوباره تاکید میشه که در کاسه چراغی که لنز استفاده شده شکست نور انجام نمیشه یعنی اینکه نور در یک منطقه متمرکز میشه و نور کمتری به چشم راننده برخورد میکنه و دید مختل نمیشه .

انواع لنز چراغ خودرو :

1-مدل های برقی تیغه دار (مناسب برای نور بالا و پایین و یا هر دو )

2-لنز نئون دار

3-لنز دو کنتاکت

4- لنز دی لایت دار

5-مدل های دو کاره

توضیح مورد پنجم:

موتور تیغه بالای لنز توسط سیمی به نور بالای ماشین شما وصل میشه با نور بالا تیغه به سمت بالا میره که بیشتر واصه زنون و هالوژن استفاده میشه و برای هدلایت کارایی  نداره .

البته در مورد قیمت این ابزار بسیار کاربردی و مفید باید گفت بسته به مدل نوع آنها و در آخر سایز اونا تغیییر میکنه .

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.